top of page

LYSSNA PÅ DINA KUNDER, INTE PÅ DINA KONKURRENTER

Marknads- & Kundundersökning

 

Oavsett om du har som mål att förbättra kundupplevelsen, lansera ett nytt erbjudande, förstå kundresan eller provtrycka en ny innovation på marknaden är det viktigt att förstå värdet av det du gör utifrån kundens ögon.

För att faktiskt förstå dina kunders behov finns det ingen annan väg att gå än att faktiskt prata med dem. Testimonials i all ära, men det behövs en mer djupgående och penetrerande arbetsmetodik än så för att få adekvat kunskap om kunden och dennes behov.

 

Vi använder oss av ett ramverk för att jobba kundfokuserat med innovation och produktutveckling som kallas Job-to-be-done. Verktyget sätter kundens naturliga drivkraft i centrum och hjälper dig som innovatör att rikta  lösningar mot det som kunderna tycker är viktigast.

Vi kan till exempel hjälpa dig med:

  • Att undersöka vilka verkliga behov (job-to-be-done) dina målgrupper har

  • Att validera ditt eget antagande om kunders behov

  • Att utvärdera kunders och intressenters upplevelse av en produkt eller tjänst

  • Skräddarsydd kundundersökning som utgår från er främsta affärsutmaning

-Resultat av undersökning

-Slutsats & analys av undersökning

Penseldrag

HAR DU EN STUND ÖVER FÖR ATT PRATA OM DITT FÖRETAGS SITUATION?

 

Boka ett första möte med oss redan idag. Det är helt kostnadsfritt och du binder dig inte till något, men du får en möjlig väg till en hållbar tillväxt.

 

Vi har förståelse och kunskap om hur komplext det är att driva företag, speciellt i rådande tider.

 

Det första steget är alltid det största – kontakta oss för ett första samtal.

Kontakta oss

Beatrice Gullberg

0707 179 040

Hedda Spendrup 

0708 366 550

  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page